Nagy Hanna

Gyógytorna és masszázs / Kinetoterapie și masaj / Kinetotherapy and massage

Jocuri pentru prevenirea şi corectarea atitudinii cifotice szeptember 18, 2014

Filed under: Kinetoterapie — Nagy Hanna @ 22:35
Tags: , , ,
Oră de sport în grădiniță

Oră de sport în grădiniță

Jocuri pentru prevenirea şi corectarea atitudinii cifotice

  • Grupa mică (3-4 ani)

Obiective:

– Formarea unei atitudini corecte a copilului
– Formarea gradată a deprinderilor motrice de bază (mersul, alergarea, săritură, tararea, etc.);
– Dezvoltarea calităţilor motrice de bază (viteza, îndemânarea, rezistenta la eforturi şi în măsura posibilităţilor forţa).

1) « Zborul păsărelelor »: Copiii în poziţia stând sau stând pe vârfuri. La comanda educatoarei pasarele îşi ia zborul, copiii ducând în braţele prin lateral-sus; coatele sunt întinse pronunţând: « Zbarr » şi revenire în momentul în care educatoarea spune « păsărelele se odihnesc ».

2)« Vrăbiuţele sar pe pământ»: Copiii în poziţia stând pe vârfuri cu mâinile pe şold. Educatoarea dă startul astfel:” vrăbiuţele sar pe pământ” iar copiii execută mers pe vârfuri cu deplasare înainte pe o direcţie dinainte stabilită. Se încetează la comanda “vrăbiuţele se odihnesc” după care se reia ciclul dacă este cazul.

3) «Pasărea îşi ia zborul»: Copiii în poziţia culcat înainte (decubit ventral); la comanda educatoarei “pasărea îşi ia zborul”, se execută extensia trunchiului cu ducerea braţelor lateral. Revenirea la poziţia iniţială se realizează la comanda educatoarei:” pasărea a obosit”.

4) «Brăduţul creşte»: Copiii în poziţia stând ghemuit cu sprijin pe palme, la comanda educatoarei “brăduţul creşte”, se execută ridicare stând pe vârfuri cu braţele întinse sus şi revenire.

5) «Mersul berzei»: Copiii iau poziţia stând cu braţele întinse-sus, la comanda educatoarei “barza merge”, se execută ridicarea alternativă a genunchilor cât mai sus. Se încetează la comanda educatoarei “barza se opreşte”.

  • Grupa mijlocie (4-5 ani)

1) «Florile se deschid şi se închid»: copiii în poziţia stând, la comanda educatoarei « florile se deschid », se execută ridicarea braţelor prin înainte-sus concomitent cu ridicarea pe vârfuri; pentru a reveni la poziţia iniţială educatoarea comandă « florile se închid » (coborârea braţelor se execută prin lateral).

2) «Cursa cangurilor»: copiii sunt aşezaţi pe două şiruri în poziţia stând cu mâinile pe şold; la semnalul sonor, capetele şirurilor pornesc cursă prin deplasare înainte cu sărituri pe ambele picioare pe o distanţă de aproximativ 2 metri până la un semn dinainte stabilit, întorcându-se în alergare atingându-l uşor cu palma pe următorul, dându-i astfel startul şi trecând la coadă propriului sir.

3) «Cocoşelul ţanţoş»: copiii în poziţia stând cu braţele întinse lateral sus; la comanda educatoarei, se execută ducerea alternativă a câte unui genunchi la piept.

4) «Melcul urcă»: copilul culcat înainte (decubit ventral), apucă cu ambele mâini de boston care este ţinut vertical de educatoare cu un capăt sprijinit pe sol: la comanda educatoarei «melcul urcă», se execută ducerea mâinilor din aproape în aproape pe baston în sus până ce trunchiul ajunge în extensie; la comanda educatoarei « melcul coboară » se revine la poziţia iniţială.

5) «Roaba cară»: copiii grupaţi doi câte doi (perechi) pe două şiruri, unul dintre copii în poziţia stând apucându-l la nivelul gleznelor pe celălalt copil care se sprijină pe palme; le semnal sonor copiii se deplasează înainte (unul dintre ei pe picioare celălalt cu ajutorul mâinilor), pe o distanţă de aproximativ 2 metri.La întoarcere se inversează rolurile.

 

Hozzászólás